19. dubna 2010

Alfa samci v české politice

Alfa samci v české politice

Chodím momentálně kolem bilbordů, které jsou plné fotek našich politiků a roztodivných rádoby vtipných sloganů. A protože politka na úrovni státu má s tou firemní mnoho podobného už léta chování politiků zkoumám. Co se týče současných předvolebních radovánek, zkusil jsem pro paralely sáhnout do živočišné říše. Zejména život primátů nabízí zajímavé paralely.

Zde je v samčí podstatě usilovat o pozici alfa samce (tj. toho nejvýše postaveného). Stačí chvíli pozorovat  třeba šimpanze. Na vrcholku je to prostě nejlepší. Alfa samec má přístup k těm nejkvalitnějším samicím, jde první k žrádlu, má nejlepší místo k odpočinku a ostatní mu dávají všemožně najevo, že je náčelník. Zejména exkluzivita v páření se špičkovými samicemi má obrovský evoluční význam. Čím výš v hierarchii, tím větší šance, že geny samce přežijí a uspějí tak v evolučním závodě.

I nás lidi řídí tato statisíce let stará geno-výbava. Přestože jsme na své cestě vývojem ušli už pěkných pár kilometrů a dokonce jsme se nazvali "Homo sapiens", tj. člověk MOUDRÝ, moudrost stále ne a ne převzít kontrolu nad našimi životy. Stále jsou to spíš ty původní, zvířecí instinkty. Tyto pudy řídí samozřejmě i naši českou politiku.

Jsem samozřejmě šťastný, že nežiju třeba v Guinei, a že nám nevládne vojenská junta v čele s krvelačným Camarou. Jsem rád, že se boj o alfa a beta koryta odehrává pouze na bilboardech, televizi, novinách, na internetu,...

Ale! Přesto mi je z těch našich politických půtek tak nějak smutno. Minulý týden jsem šel z pražského Vyšehradu na náměstí bratří Synků a napočítal sedm billboardů, které mi oznamovaly, že Jiří Paroubek zajistí pivo za dvě koruny, že nám vrátí Elvise, že zruší kocovinu, a že nám dokonce všem zajistí sedmidenní víkend :-). Cestou domů jsem pak zase míjel billboard s Mirkem Topolánkem (ten už má klid), který nám s panem Dalíkem vysvětluje, že my umíme pracovat a oni umí vydělávat. No nevím. Nevím. A platíme si to my?

Alfa samec má přístup k těm nejkvalitnějším samicím, jde první k žrádlu, má nejlepší místo k odpočinku a ostatní mu dávají všemožně najevo, že je náčelník.


Politika přitahuje ze své podstaty muže s převahou logiky a tedy silnými žaludky a ostrými lokty. Mezi mužské vlastnosti patří odvaha, vytrvalost a soutěžení. Rozhodně to není empatie, spolupráce nebo naslouchání. A podle toho i ta mužská (politická) hra vypadá. Urputná snaha najít slabinu "soupeře", ponižování a trvalá kritika. Čím více jsou tito lidé obdařeni dary jako odvaha, ochota riskovat, tím méně mají empatie. A tak jim (přestože mají své poradce) nejspíš vůbec nedochází, že slova způsobují emoce, a že emoce jsou nakažlivější než prasečí chřipka. Pokud někdo prohlásí, že "Paroubek je kretén" a ještě to vylepí na billboard tak přispívá k tomu, co před lety Václav Havel nazval "blbou náladou". A navíc je sám v pěkným pytli - viz kbelík.

A proč vlastně ponižujeme druhé lidi? Nejčastěji proto, abychom se cítili vyšší. A proč se potřebujeme cítit vyšší? Pravděpodobně proto že se cítíme malí a bezvýznamní. Naše sebevědomí je u podlahy. Jenomže ponižováním druhých skutečné sebevědomí ještě nikdo nevybudoval.

Pokud by požadavkem pro vstup do politiky bylo studium psychologie, politici by se dozvěděli, že při ponižování druhých ponižují v podstatě sami sebe.

Co se týče vzdělání, politika přitahuje nejčastěji lidi, kteří se věnovali právu, byznysu, (v Čechách i medicíně). Nejsem si vědom, že by některý z našich vrcholových politiků studoval třeba psychologii. Asi i proto většina z nich netuší, že pokud mluví o druhém jako o zloději, lháři nebo pokrytci, mluví do velké míry o sobě. Pokud by tušili o mechanismu projekce, věděli by, že na druhých vidí především to, co mají sami v sobě. Třeba by si dali pozor, aby tolik neroztrubovali, co jsou zač. A pokud by trochu přičuchli k lidské duši, možná by se i politické debaty staly debatami a ne přehlídkou urážek a triumfování se v tom, kdo předvede nejdelší monolog.

Nevím, já patřím k těm místy až 80% populace, která nechodí k volbám. Já těmhle pánům přece nemůžu "dát svůj hlas"! Lidem, kteří (zdá se mi) mimořádně agresívním způsobem tráví většinu času snahou urvat a udržet co nejvyšší pozici. (AKTUALIZACE 9.5. - 28.5. jdu volit. Nějakou menší stranu a nová jména).

Už si léta nestěžuju. Ale ptám se, co já vlastně dělám pro změnu. Nechodit k volbám přece nestačí. Před lety mi došlo, že mojí cestou je pracovat na změně ve firemním prostředí. Na mnoha příkladech mi dochází, že byznys je v dnešním světě mocnější než vlády. Funguje na stejných principech. Většina firem, stejně jako státy jsou uspořádány pyramidálně s alfa samcem na špici a bojůvkami ne nepodobnými těm našim současným politickým. Věřím, že pokud se rozšíří svobodné, nehierarchické uspořádání firem, bude jen otázkou času, kdy na tento systém přejdou i jiné oblasti společnosti jako je třeba stát nebo i školství či zdravotnictví. Věřím, že teprve potom dostojíme svému jménu - "člověk moudrý". Držme si palce (nejenom v blížících se volbách).

Přidat.eu záložku
Další článek na toto téma: Silou, lstí nebo dohodou?

Komentáře

Je to jako s manželstvím. Čím více dáte, tím více dostanete. Proto okomentujte ty příspěvky, které ve vás něco zanechají. A nezapomeňte, že co člověk to názor. A co funguje jednomu, nemusí fungovat druhému.

Není nutné, ale šikovné: (proč?)
(proč?)
(proč?)
Chci nahrát své foto:

Foto nahrajte ve formátu JPG nebo GIF, 70x70 px. Pokud máte obrázek větší, systém jej zmenší.

* - nutné položky. E-mailová adresa nebude zveřejněna.




1
Honza Burdík | 19. dubna 2010 | 23:01

Vaše foto "A tak jim (přestože mají své poradce) nejspíš vůbec nedochází, že slova způsobují emoce, a že emoce jsou nakažlivější než prasečí chřipka."
Zde se, Tomáši, mýlíš.
Právě proto, že jim (nebo aspoň těm poradcům) to dochází moc dobře, tak to tak dělají...
Komu to nedochází? Voličům. Nám.
Proč by měli vysvětlovat, počítat, ukazovat, diskutovat, argumentovat, když většinu hlasů jim přinesou právě ty emoce...
Negativní kampaň převzali z USA, posunuli ji o pár pater níž k obrazu českému a ejhle - máš co jsi chtěl, voliči.
Podívejte se na reklamy - kolik tam je argumentů či výzkumů (validních) a kolik krásných slečen, šťastných maminek, svalnatých chlapíků a prádla bílého tak, že to ani televize nepobere.
Homo emoticus...


2
universal | 21. dubna 2010 | 10:18

Vaše foto Bohužel politický marketing je ovlivněn Gaussovou křivkou inteligencí populace. Inteligentnějšími a hloupějším lidem z okraje křivky se nezabývá. Bere pouze střed. Drtivá většina obyvatel nedospěla do fáze, ve které jsi ty. Proto jsou nejprodávanější noviny Blesk (prům. náklad 425 790 ks denně) a proto jsou kampaně založeny na podobné strategii. Dej masám, co žádá. A jaká je tedy česká většina. Podle plakátové výzdoby jsme tedy závistivý, trochu prolhaní a rádi ponižujeme druhé. Že takoví lidé nejsou čtenáři tohoto webu je jasné. Ale jak jsem uvedl, kampaně se nedělají podle psychologie jednotlivců, ale podle marketingových pravidel pro masy. Že nejdeš k volbám není řešení. Dopadne to tak, že 20% tupců zvolí na 4 roky ještě větší tupce. I když ti zvolení rozhodně tupci nejsou, marketing mají zmáklý do posledního puntíku. Jsou geniální! Něco na způsob "chléb a hry". A proto volit jdu, zkusím najít jednoho čestného politika v menší straně a té straně dám hlas. Že bude asi převálcován demgogy, tlučhuby a korupčníky mě nevadí, udělal jsem to nejlepší pro zkvalitnění politické strany. Možná za 20 let nás bude víc a budou nás vést lidi jako jsi ty 8-)


3
Damaren | 21. dubna 2010 | 11:48

Vaše foto Mýtus o tom, jak nás řídí geny, je z neznámého důvodu záměrně propagandisticky šířen, i vědci. Přitom nic není vzdálenější skutečnosti. Stejně tak i ta šimpanzí tlupa. Žádného náčelníka šimpanzi nemají, přinejmenším takového, jak si ho představujeme my. Přirozený je pro ně volný sex, stejně jako u lidí, také mimo účelu plození. Přirozený výběr probíhá na úrovni spermií v samiččíně těle, nikoli podle nějaké hierarchie.
Politika přitahuje psychopaty, jedince velmi silně narušené s chorobnou tohou po moci a ovládání. Psycholog by to popsal lépe, v principu však jde o to, že ambice jdoucí daleko za běžnou morálku ukazují na mimořádou míru vnitřní frustrace jedince.
Sdílím Tomášův smutek z kampaní – jsou štvavé, urážlivé, negativistické a tradičně lživé.
S tou projekcí je to trefné, žel ani většina národa o tomto zhola nic neví, což je škoda.
Myslím, že jsi na to trefil – máš svůj kvelb a tam se snažíš změnit, co můžeš. Politiku neotočíme jako jednotlivici, ale jako mocná skupina všech lidí. To si mocní (ať už je to kdokoli) moc dobře uvědomují, proto záměrně propagují odlišdštění individualismus a rozbíjejí co nejvíce tradiční vazby a sklony k pospolitosti, solidaritě a empatii. Roztříštěným lidem se dobře vládne (tomu dej kost a tomu šunku, poperou se mezi sebou a ty dál vládneš), závidí si kde co, ale kdo jim to způsobil netuší.
To hlavní, co s tím člověk zmůže, je mluvit o tom. Nenechávat si to pro sebe a poukázat na to, že pochybností o systému dnes není nikdy dost:)


4
Tomáš | 21. dubna 2010 | 13:55

Vaše foto Já jsem se odnaučil lidi dělit na tupce a netupce nebo na čestné a nečestné. Začal jsem si všímat, že hierarchické uspořádání společnosti legalizuje zneužívání moci (ponižování těch "pod"). A člověk nesebevědomý a nejistý si tak ve vyšších příčkách pyramidy může legálně budouvat pocit vlastní důležitosti tím, že ponižuje druhé. A podle rčení "příležitost dělá zloděje" také horní korýtka umožnňují tzv. "nečestné" chování, které jsme schopní všichni (já jo). Co se týče tzv. tupců, spíše si myslím, že ti lidé nemají informace a nepřemýšlí o podstatě života. Prostě tak nějak existují a jejich manipulovatelnost technikami typu chléb a hry je potom nesmírná.

Co se týče "šimpanzího mýtu", já sahám do výzkumů Jane Goodall a Frans de Walla (asi nejvíc). Mluvím o šimpanzi učenlivém. A ten svá společenství (a tedy i politiku) organizuje naprosto stejným způsobem jako člověk (aspoň to tvrdí výše zmínění primatologové). Existuje ještě šimpanz bonobo - ten funguje maličko jinak, i když i zde je relativně striktní hierarchie. Ale můžem se vyprdnout na primáty a podívat se třeba na vlky nebo psy. I na tom se dají určité zákonitosti lidského života docela dobře pochopit.


5
Radek | 21. dubna 2010 | 16:39

Vaše foto Máš pravdu, ty kampaně jsou hustý, naštěstí se už lidé začínají bouřit. Jedna z dobrých aktivit je třeba www.VYMENTEPOLITIKY.cz
Doporučuju.


6
Tomáš | 21. dubna 2010 | 19:43

Vaše foto Díky, Radku. To vypadá konstruktivně i slibně. Já přihodím, o čem vím: www.zmenpolitiku.cz/
www.inventurademokra…
Co ještě existuje??
Mám pocit ale, že to masy neosloví. Ale i malá kapka je kapka.


7
Radek | 22. dubna 2010 | 09:19

Vaše foto Protože znám část lidí, kteří za projektem stojí, tak mu celkem věřím. Jde o vlivné a bohaté lidi ze světa businessu (a kteří si vydělali peníze čistě), takže projekt má i peníze, prostor v médiích a známé tváře, které se za něj postaví (včetně těch duchovních). Ale nejvíc věřím tomu, že se musí lidi dát dohromady sami a internet je na to ideální.

Navíc, málokdo ví, že když jde volit 40% lidí a vítězná strana dostane 30%, tak nám vlastně vládne názor jen 12% lidí, kteří se ale dostavili k volbám !!!!!! Neznám přesná čísla, ale jestli právo volit má např. 7 mil lidí, tak těch 12% je 840 tis. lidí. Navíc k tomu připočtěme, že hodně lidí nevolí malé strany, protože se bojí, že se nedostanou do parlamentu. Takže 400 tis. lidí může zásadně měnit politiku v ČR a to se na internetu dohromady dá. To je dobrá zpráva, ne :-)

.... A nechci, aby 12% ukřivděných, kteří chtěj všechno zadarmo, na úkor těch co pracujou, tady vládlo za podpory komunistů, od kterých si ČSSD ty hlasy vždy nějak koupí.

Takže jsem rád, za každého, kdo se přidá.

R


8
Vlasta | 22. dubna 2010 | 10:42

Vaše foto V rožku svého monitoru mám citát Lao'c: "Moudří vynikají, protože vidí sami sebe jako součást celku. Září, protože nechtějí oslnit. Dosahují skvělých věcí, protože nevyhledávají uznání. Jejich moudrost je obsažená v tom, jací jsou, ne v jejich názorech. Odmítají se přít, proto se nikdo nepře s nimi."
I mně přijdou volební kampaně čím dál nesmyslnější. Nevím, jestli půjdu volit. Vždycky jsem chodila, protože mi to přišlo důležité. Možná půjdu znovu, ale čím dál důležitější mi přijde měnit svoje stereotypy a systémy přesvědčení. Mluvit o tom, v co věřím a doufat, že možná ovlivním pár lidí kolem sebe, že začnou některé věci vidět jinak.
A věřit, že až lidí, kteří dělají to, co sami chtějí a jsou v tom šťastní, bude určité kritické množství, některé změny se začnou "dít" jako "vedlejší produkt" :-).
Možná jsem naivní, ale myslím si, že by bylo bezva, kdyby právě lidi, kteří o světě přemýšlí v širším kontextu, měli dost peněz. Aby mohli svými peněžními hlasy ovlivnit, že v místě jejich bydliště budou restaurace a obchody podávající a prodávající kvalitní potraviny. Zboží, u kterého je podstatná kvalita a ne kvantita. Příjemné kavárny, školky a inovativní školy, kde učí paní učitelka, kterou to vážně baví. A které rodiče rádi přispějou na část platu, aby nemusela ze školství ocházet jinam... Kadeřnictví jako brněnský Edward pana Špilara, kam člověk chodí nejen kvůli účesu, ale na "filozofický dýchánek";-).

Mnozí autoři duchovní literatury nabádají lidi ke skromnosti. Nemám nic proti tomu, ale všichni nemůžeme (ani nechceme :-)) žít v klášteře. Taky věřím, že je daleko lepší mít jen ty věci, které opravdu potřebuju a nehromadit kvůli hromadění nebo image. Ale taky věřím, že je dobré mít dost peněz právě proto, abych mohla volit. Volit, za co je utratím a komu je dám. Podporovat věci, které mi dávají smysl.
A tak se po odchodu z managementu a krysích závodů snažím (mj.) učit management nemanažery, aby dokázali svoje (často skvělé) představy uvést v život a přitom vydělat i nějaké peníze. Aby kolem mě bylo víc lidí, kteří dělají to, co mají rádi a mají rádi, co dělají. Kteří ovlivňují svět kolem sebe tím, jací jsou a jak "finančně hlasujou".
Možná nakonec k volbám půjdu, dám si tu práci hledat osobnost, která mě zaujme..,ale i tak mám pocit, že tato volba bude jedna z těch míň podstatných, které sama pro sebe činím:-). Věřím, že dokud pro lidi bude jediným možným zdrojem příjmu závislá činnost - ať už ve firmách nebo státní správě, budou závislí i oni. A jejich svoboda volit bude omezená právě na ty volby do parlamentu, senátu... Přesvědčila jsem se, jak jinak fungují manažeři, kteří mají dostatek sebevědomí, že by se uživili i mimo svět korporací a jak ti druzí... A tak si myslím, že by bylo super, kdyby co nejvíc lidí kromě toho, KOHO volit, přemýšlelo i nad tím, CO zvolit - sám pro sebe - jako životní styl, poslání, způsob obživy...
Díky za to, že tenhle web existuje a můžeme si podobné otázky klást :-).


9
Jirka | 22. dubna 2010 | 15:03

Vaše foto Mno, tentokráte nemohu s Tomášem zcela souhlasit.. tedy použiji jeho věty :

"Nejsem si vědom, že by některý z našich vrcholových politiků studoval třeba psychologii".... bohužel ... kampaně, reklamní tahy, prezentace, veřejné a televizní debaty .. vše řídí profesionální tým psychologů, mediálních poradců a reklamních profesionálů, kteří pracují na základě "nálad a potřeb společnosti", přesně ve jménu "Dej masám, co žádá" ...

Chápu, Tomáši, že Tě jejich kampaň neosloví, bohudík. Ale kampaň se nedělá pro lidi jako Ty - Ty jak koukám, beztak k volbám nechodíš :-)


10
teoversal | 22. dubna 2010 | 15:14

Vaše foto v podstate z podobneho soudku:
jakynarodtakovavlada…

pro ty, kdo ma dilema, jestli je lepsi volit nebo nevolit:
www.zbavme-se-nasich…


11
Tomáš | 22. dubna 2010 | 16:11

Vaše foto Dostal jsem tady v těch pár komentářích nové pohledy na to proč a jak volit. Za to děkuji. Měním názor. Jdu do toho.

ad Jirka: Od roku 1994 jsem s reklamníma agenturama strávil moře času. Velmi zřídka jsem narazil na člověka, který by se vyznal v lidské duši (to spíš v agenturách, které se zabývaly výzkumem chování). Narazil jsem na mediální, marketingové, komunikační experty. To jo. Ale ne na lidi, kteří rozumí podstatě šťastného života (což je alespoň moje pojetí smyslu věd jako je psychologie).

Jde spíš o paradigma, s kterým se ucházíme o pozici ve společnosti. Pokud do toho jdu jako do "boje", tak jdu porážet. A pokud mi ostatní tolerují celou škálu chování, které člověk ve své výbavě má, potom je normální, že se i ponižuje, uráží, pomlouvá, lobuje, paktí, uplácí,... A v tomhle stylu, s tímhle nastavením mysli se připravuje i mnohá masová komunikace. Alespoň, tak to vnímám já.


12
Jirka | 23. dubna 2010 | 10:47

Vaše foto To Tomáš 11) -- absolutní souhlas, k tomu můžu dodat jen mé oblíbené "Předbíhání doby" - a pokud se zamyslím v kontextu k politice, tak tuplované předbíhání .. :-)

.. já osobně tedy k volbám chodím .. i když také to vnímám hodně s mezerou, osobně volím :

www.humanistickastra…

.. bohužel, chápu, že program této strany je na politiku až moc humanistický a vím, že v politice angažované lidi neosloví .. ale mám alespoň pocit, že jsem hlas věnoval někomu o kterém vím, co chce dělat a mě by se to líbilo ... i když také to není tedy 100% souznění... ale kdy v politice bude ?


13
Svatka | 23. dubna 2010 | 19:46

Vaše foto Když by měl ještě někdo ještě tipy na nějaké "normální" kandidáty, tak to sem prosím hoďte pro inspiraci.


14
Mirek Návrat | 24. dubna 2010 | 13:06

Vaše foto Skvělý a zajímavý článek! Osobně si už taky delší dobou všímám toho, že ve vysoké politice jsou většinou právníci nebo byznysmeni. Před několika měsíci jsem se rozhodl přestat jen kecat - a chtěl jsem taky tu politiku měnit aktivně. Takže jsem vstoupil do takového občanského sdružení pro mladé při politické straně a následně i do té strany.

Pomalu jsem ale zjišťoval, že v mé současné situaci vrcholová politika není pro mě to pravé. Že bude v tuto chvíli smysluplnější angažovat se někde jinde. Možná bude dobrý způsob, jak něco do budoucna změnit, i získávání nových lidí pro politiku, která má smysl a která ve vyspělých zemích ukázala, že je velice dobrá, možná nejlepší.

Schválně, co se vám vybaví, když vám navrhnu KDU-ČSL? Samozřejmě každému se vybaví desítky a stovky médii vytvořených stereotypních předsudků, z nichž většina se nezakládá na pravdě. Znám ale spoustu lidí (vlastně je to i můj případ), kteří se podívali trošku pod povrch, a zjistili, že má smysl se za tu stranu bít, za její program a kvalitní osobnosti. A navíc se do parlamentu dostane i přesto, že si neplatí průzkumy a nedělá kampaně za miliardy z peněz úspěšných mafiánů při státních zakázkách.

www.kdu.cz
www.ms.mladikd.cz - mladí v našem kraji


15
Martina | 24. dubna 2010 | 19:38

Vaše foto Já jsem milovala Josefa Luxe. Měl dobrý rozjezd, ale tak to vypadá, kd ž nás něco prostě život nenechá dodělat. Docela se toho začínám bát... Že mě třeba něco tak zaskočí co nebudu moci ovlivnit.
Jinak Kalousek taky docela charismatickej chlap a chytrej. Třeba TOP 09 ví co dělá.


16
Věra | 25. dubna 2010 | 12:00

Vaše foto Ty hanlivé plakáty pánů z vyšší politiky,udělají pro ně větší službu,než plané sliby.Matka Tereza se držela své mírové cesty a pokud za ní někdo přišel,aby podpořila protiteroristickou demonstraci odvětila:"Pokud bude demonstrace na podporu míru a lásky mezi lidmi,ráda půjdu".Proto se ve většině případů ve svém životě snažím podporovat svým myšlenkovým potenciálem,vše co kolem sebe chci a co ve svém životě nechci,nechávám bez povšimnutí proplouvat:o)))).Potřebujeme na křesle premiéra člověka,který nezapomněl na své vnitřní dítě ,které ho řídí:o))))))))))))Ano děti jsou naivní:o))),ale upřímné,veselé,kamarádské a hlavně žádná změna pro ně není problém.....


17
Martina | 25. dubna 2010 | 18:25

Vaše foto Takřka vše, co člověk prožívá nebo pozoruje, má dvojí tvář.Jenom někdy to je důležité a jen vyjímečně to je významně důležité. Štír, kterému hrozí smrt, páchá sebevraždu.


18
Roman | 26. dubna 2010 | 10:56

Vaše foto Tomáši..zdravím...

velmi těžko se mi hledá "skulinka" v tvém vidění světa:-)...jako bych neměl , co přidat k většině tvých názorů zde....
ano také jsem smutný ze způsobů propagace-reklamních kampaní...a navím mě to osobně jako člověka tak trochu uráží...ten způsob jakým jsou lidé "přesvědčováni" o tom, že právě naše strana je ta nejlepší...

a ještě smutněji je mi z toho, že ta "většina" (i ta mlčící) vlastně určuje jaké zákony budou v celé společnosti působit...

stále více život tlačí do podobných mantinelů..Změnit mohu opravdu jen to , co je mi nejbližší.. z hlediska životního prostoru to často bývá jen oblast kdesi uprostřed mé hrudi:-)) a to souvisí právě s ovládaním emocí, tužeb a citů...

a pokud se můj prostor zvětší a vejde se do rozpětí mých natažených rukou a stanu se v tomto prostoru vládcem - pak budu korunován "na krále" :-)))




19
Roman | 26. dubna 2010 | 11:16

Vaše foto ano i já vnímám život a komunikaci jako "boj"...ale učím se porážet sama sebe..praxe mě to naučila...pokud mám s někým komunikovat a sdílet s ním jeho dary..musím se "nechat porazit"....

bylo by to docela zajímavé poku by to takhle fungovalo ve volební kampani-příklad:

"ano přiznáváme svoji zodpovědnost za stav naší země, naší ekonomiky i společenské nálady"

"prozhodli jsme se , že vládu předáme skutečným odborníkům (ekonomům, manažerům, úspěšným a poctivým podnikatelům), kteří ve svém životě - tedy svým příkladem jednoznačně prokázali svoje schopnosti i lidské kvality - tedy jdou i v osobním životě druhým příkladem"

"a my jako politici navrhujeme volit takové lidi přímo...lidovým hlasováním..protože každý známe ve svém životě takové lidi, kteří mají přirozenou autoritu a náš respekt a úctu"

Kdo by asi s takovou "pozitivní" kampaní vyhrál volby?
apel na morální kvality a v podstatě se vzdát politické moci-léta budované...Tomu já říkám politické harakiri!!!

toho není nikdo z poltiků schopen..ani strana, která sezaštiťuje křesťanskou morálkou!!!

Vidím zde také určitou schízu.."lid přeci nemůže o všem rozhodovat, nemá přístup k takovým informacím jako my-odbornící a politici..na 2. stranu...takoví "nevědomí" lidé-voliči nám dávají mandát zde vládnout .."


20
Roman | 26. dubna 2010 | 11:25

Vaše foto a upřímně..kdo z nás dá hlas lidem, kteří se takto okatě a primitivně podbízejí?:-)


21
Jirka | 26. dubna 2010 | 14:00

Vaše foto To Roman 19) .. kdybych mohl, tak tě zvolím jako hlavního kreativce kampaní politických stran .. ty "motta" jsou úžasný !! ; .. pak ještě někdo, aby dohlédl na dodržení těchto předvolebních "slibů" .. to by byl stav ideální ...


22
Jirka jen tak | 26. dubna 2010 | 17:25

Vaše foto zpravy.idnes.cz/vacl…


23
Jirka | 30. dubna 2010 | 14:26

Vaše foto Minuly vikend se konala v Podebradech Ceska Koneference, pokud by nekoho z Vas zaujalo téma (prikladam video s pruřezem konferencí), může se zúčastnit jako posluchač i jako prezentující (krapet mi tato forma připomínala TED)

www.youtube.com/watc…

www.ceska-konference…

www.humanistickastra…

www.tso.cz/


24

25
Tomáš | 30. května 2010 | 22:09

Vaše foto Tak co říkáte na výsledek?
Já i díky vašim komentářům k volbám vyrazil, i když se to trošku zašmodrchalo: kde-domov-muj.cz/_/B…
Ale jsem spokojený. Díky.


26
Martina | 17. srpna 2010 | 15:57

Vaše foto Líbí se mi, jaký mám odhad.Viz.komentář č.15. A dnes? www.novinky.cz/domac…




Chci být informován/a: RSS | E-mail

Archív

Poslední komentáře

3.09.2010 03:54 | Robert Zelník
Jak funguje lidský mozek?
@Roman: Poklona. Úžasný príbeh. Ťažko môže toto precítiť niekto, kto to neprežil. To si, ...

3.09.2010 02:49 | Caroline
Furt dokola stejný píčoviny
Following my exploration, billions of persons all over the world get the loans at good creditors. Th ...

2.09.2010 22:10 | Roman Balu
Jak funguje lidský mozek?
No já jsem paf :-) To je bezva společnost tady. Pokud dovolíte, popíšu vám své rádoby "osví ...

2.09.2010 21:55 | Martina
Proč nejsme kreativní?
Děti jsou 2 dny ve šklole a mají hned po kreativitě. Jsou utahané a znechucené, protože jim 3 ...

2.09.2010 20:15 | Roman Balu
Prosím, buďme normální!
Nedávno jsem jedním dechem přečetl knihu Čtyři dohody, tajemství toltéků. Tento kmen mexick ...

2.09.2010 18:59 | Peto
Proč nejsme kreativní?
nepozerajte na porno !

2.09.2010 18:10 | amad2
Proč nejsme kreativní?
thx!

zapojte se

Nástěnka

http://www.facebook.com/gr oup.php?v=wall&ref=nf& amp;gid=206318648845

Komentáře
11.12.09

.. když zvolím "více komentářů", rozbalí se jich ca. 10, což někdy nestačí na s ...

-->

Sólotrip

Kdy jste nejvíce produktivní? Kdy jste nejvíce produktivní?

Přemýšleli jste o tom, který den v týdnu máte největší odpich? Kdy vám to jde ...


facebook