14. května 2010

Hledám práci!

Hledám práci!

"Hledat práci" považuji za jeden z největších životních omylů. Přitom hledání práce se zdá být to hlavní, co lidé okolo mě dělají (ve chvíli, kdy práci nemají). Kolik jenom práce nabízejí firmy!? Je to něco tak častého, že to považujeme za naprosto normální. A protože práci momentálně hledá i několik mě blízkých lidí, cítím pohnutky se k tématu vyjádřit, píchnout do vosího hnízda a třeba si opět i vyslechnout, že můj pohled je jednostranný, černobílý, zkreslený, idealistický, nepraktický nebo příliš kritický. I když já se spíš těším na doplnění té "jednostrannosti", na vzájemnou inspiraci a obohacující myšlenky.

Buď jak buď, myslím si, že naprosto mizivé procento lidí hledá tzv. "povolání". A ještě menší procento firem nabízí možnost povolání najít. Stačí zalistovat novinama nebo probrouzdat net a člověka zavalí nabídka a poptávka "práce" či "zaměstnání".

Ano, "práce" může být "povoláním", i když sama o sobě se od povolání zcela zásadně liší. Vy, kteří jste povolání našli nebo hledáte, víte nejspíš o čem mluvím. Smysl práce, kterou považujeme za povolání se hluboce překrývá s vnitřním nastavením člověka. Děláme něco, v čem vidíme smysl, co nás naplňuje a proto i pohlcuje. Při takové činnosti člověka zpravidla nezajímá kolik je hodin, jestli má hlad nebo že by měl jít na záchod. Nepřemýšlí o tom, kde byl nebo kde by měl být. Je tady a teď. Prostě JE. Dělá to, pro co se narodil.

Hledání povolání má dva nepřátele - “rutinu” a “strach”.

"Práce" (jak se většina z nás naučila tohle slovo chápat) je zpravidla něco, co se "musí" (viz minulý článek). Něco co, se dělá za peníze nebo proto, aby nebyl průser. Kdo dělá práci zadarmo nebo za "almužnu" není většinou tzv. "normální". Věnovat se povolání a necítit potřebu za to dostat zaplaceno je přitom více než běžné. Člověka motivuje vnitřní šťáva, vášeň, pohlcení,... Nepotřebuje nic moc zvenku. Najít své povolání zpravidla znamená najít to, v čem je člověk nejlepší. A dělat to v čem je člověk nejlepší často znamená dostat za to i dobře zaplaceno.

Podstata slova "povolání" vychází z toho, že člověka něco nebo někdo volá. Abychom povolání našli, je třeba si zprvu uvědomit, že něco takového vůbec existuje. Pak je důležité zkoušet nové a nové věci a sledovat, jak se u toho či onoho cítíme. Já osobně si myslím, že hledání povolání má dva nepřátele - "rutinu" a "strach". Pokud se člověk bojí vystrčit čenich a dělá stále dokola stejné věci, nezbude mu nic než pracovat. A to mi přijde škoda pro všechny z nás.

Tohle téma jsme tu už "krapet" řešili, ale myslím že podstatu jsme ještě nevychytali. Alespoň soudě podle těch zástupů lidí, kteří stále dokola "hledají práci". Nebo soudě podle všech těch pracovních serverů, náborových agentur, náborových inzerátů, které trvale chrlí nabídku práce. Působí to na mě místy až jako epidemie hledání a nabízení práce. Přitom 8 z 10 lidí ve své podstatě pracovat (tak, jak většinově chápeme význam tohoto slova) nechce. Paradox, který mi už dlouho vrtá hlavou...

Podstata slova “povolání” vychází z toho, že člověka něco nebo někdo volá.


Zmiňoval jsem v úvodu, že těchto pár řádků jsem vyšvihl včera potom, co mi můj blízký člověk opakovaně vysvětloval, jak stále nemůže najít práci. To mě vždycky tak zvláštně "pohne" k tomu, abych něco udělal. A doufám, že i moje snažení napomůže k tomu, aby víc a víc lidí přestalo hledat práci. Aby hledali povolání. A hlavně, aby přestali pracovat a začali se bavit. Aby jednoduše dělali, co je naplňuje.

Tak a jestli s vámi tyhle řádky pohly, nenechejte si své hnutí pro sebe. Děkuju vám.

P.S.1: Na tento červen až září jsme s Maitreou připravili cyklus třech kurzů s názvem Konec práce aneb Jak přestat pracovat a začít si hrát. Tak pokuď chcete přestat hledat práci a zkusit jinou cestu, zvažte účast.

P.S.2: A jestli chcete svůj (nejenom pracovní) život opravdu důkladně prozkoumat a přerovnat, dáváme momentálně dohromady skupinu na podzimní "Cestu kolem světa" s mottem: "V životě je možné dělat víc toho, co nás baví. A také se víc bavit u toho, co děláme." Veškeré informace o tomto ročním programu naleznete na: Cesta kolem světa. Pokud se chcete dozvědět víc nebo se přihlásit, napište přímo mně: tomas@peoplecomm.cz. Já se budu těšit.

Přidat.eu záložku
Další článek na toto téma: Dvanáct hříchů (HR) manažera

Komentáře

Je to jako s manželstvím. Čím více dáte, tím více dostanete. Proto okomentujte ty příspěvky, které ve vás něco zanechají. A nezapomeňte, že co člověk to názor. A co funguje jednomu, nemusí fungovat druhému.

Není nutné, ale šikovné: (proč?)
(proč?)
(proč?)
Chci nahrát své foto:

Foto nahrajte ve formátu JPG nebo GIF, 70x70 px. Pokud máte obrázek větší, systém jej zmenší.

* - nutné položky. E-mailová adresa nebude zveřejněna.




1
Martin Střelec | 14. května 2010 | 22:16

Vaše foto No já myslím že naprostá většina lidí od počátku svého života směřovala k nějakému "povolání", ale skoro všem se to pak zvrtlo v tu "práci". Vzpomeňme si: každý jsme jako malí toužili něčím být, později jsme se chystali na takový obor vysoké školy, který nás bavil a ve kterém bychom později našli nějaké naplnění. Kolik z nás slyšelo od rodičů "na tenhle obor se nehlaš, z toho není uplatnění", a kolik z nás jsme rodiče neposlechli s myšlenkou "proboha kašlu na nějaký kecy o výdělku a chci dělat, co mne baví"?

Skutečně mám pocit, že v mládí jsme byli všichni takoví. A zajímalo by mne, kam se to podělo? Tenhle článek, jakkoli výstižný a pravdivý, na to úplně neodpovídá, proto zkusím nějakou myšlenku nadhodit do diskuse.

Předně bych ze ztráty touhy po životním "povolání" či "poslání" nevinil vnější vlivy (společnost, trh atd.), jádro vidím v člověku samém. A tu příčinu vidím především v tom, čemu se říká "příjít o iluze": každý jsme si své životní "povolání" vysnili v růžových barvách, a když skutečnost byla jiná (ne nutně horší!), přestali jsme tomu věřit. S tou rutinou máš Tomáši naprostou pravdu - každý asi víme, jak je strašně těžké při denodenním docházení do práce si každý den připomínat tu původní motivaci, proč jsem to vlastně chtěl dělat. To možná ani nejde.

No a potom jen málokomu vydrží původní zaujetí pro věc. Většina lidí si řekne "aha, tak to životní poslání byla jen iluze snílků, realita je tvrdá a pragmatická, tak se tomu prostě podřídím". A v tu chvíli člověk dělá práci a hledá práci, a životní poslání buď nemá žádné, nebo si na něj najde pár časových skulinek poté, co si "odpracuje" všechny povinnosti.


2
Šárka | 14. května 2010 | 22:33

Vaše foto a jak vám zní myšlenka, že povolání nemusí být a mít nic společného s prací? Povolání, tedy to, k čemu jsem nečím vyšším povolán, může být i třeba to, že někoho inspiruji, že někomu jsem tím či oním...

tak je třeba možné, že děláme jakoukoliv práci jako výdělečnou činnost a povolání vedlo toho existuje samovolně a na práci nezávisle.
Tak třeba něčí nejvyšší povolání může být "být někomu matkou" a práci pak může vedle toho vykonávat jakoukoliv. Já třeba cítím, že mé povolání je něco, na co se nemám soustředit a zkoumat. Že jen tím, jak žiju a pro koho tu jsem jen tak mimoděk se svou náručí, uchem, srdcem a slovem je to pravé mé shora povolání.

A s tímto nastavením si mohu vydělávat jako prodavačka bot, klavíristka, lékárnice, uklízečka, obchodní ředitelka, řidička tramvaje nebo cokoliv jiného a přitom budu cítit naplnění ve svém povolání. Budu plnit své poslání/povolání na různých místech při různých činnostech. A právě teď třeba i tady.


3
Svatka | 15. května 2010 | 09:34

Vaše foto Mně to zní, Šárko, dobře. Vidím, že v širších souvislostech to takto většinou funguje. Přijde mi to přirozené. To, že mám k něčemu poslání nebo jsem povolán, nemusí nutně souviset s prací, kterou vykonávám a i přesto mohu být spokojený.
Proč můžu být při takové práci spokojený? Asi proto, že to, co cítím jako poslání či povolání, má vyšší a duchovnější hodnotu než to, co dělám. Člověk pak čerpá z úplně jiných zdrojů energie.

Také na tom, co píše Martin je velký kus pravdy.

A je dobře, že Tomáš napsal tento článek, alespoň si líp uvědomíme, o co jde a vyznáme se lépe v těch pojmech - práce, poslání, povolání, musy, nemusy, co je to hrát si a co je to dělat, atd.


4
Martin Střelec | 15. května 2010 | 14:01

Vaše foto Šárko a Svatko, podle mne máte pravdu jen částečně: samozřejmě že životní "povolání" či "poslání" se nenaplňuje jenom v práci. Skoro bych řekl, že většina lidí najde své životní naplnění právě mimo práci (jak píšete - v roli rodiče, přítele atd.).

Ale právě o tom to je a proto myslím Tomáš napsal tenhle článek: proč nacházíme své poslání většinou MIMO práci? Proč není součástí našeho životního povolání TAKÉ naše vlastní zaměstnání? Vždyť je to nelogické! Přece pokud chci svůj život něčím naplnit, chci k něčemu být, tak jaktože to naplnění nacházím jen v jedné složce svého života (té nepracovní) a v druhé ne? To pak vlastně ani ten život naplnit nechci.

Šárka velmi správně píše, že je možné "si vydělávat" čímkoli a v rámci toho naplňovat své životní povolání. To je pravda, ale podle mne lze usilovat o víc: hledat především své životní naplnění, a to tak, aby výdělek přišel sám, ale až v podstatě jako vedlejší efekt. Skoro jako v tom biblickém "hledejte nejprve království Boží a vše ostatní vám bude přidáno". Vypadá to jako hra se slovy, ale já v tom vidím kvalitativně vyšší životní nastavení. Vím o čem mluvím - protože jsem toho ještě sám nedosáhl :-)


5
Svatka | 15. května 2010 | 21:30

Vaše foto Martine, k vaší citaci:
"To je pravda, ale podle mne lze usilovat o víc: hledat především své životní naplnění, a to tak, aby výdělek přišel sám, ale až v podstatě jako vedlejší efekt."

K tomu je potřeba velký kus sebedisciplíny, sebemotivace, sebevědoní a odpovědnosti. Ne každý je ochoten do toho jít a dá raději přednost jednodušší variantě.

To, o čem píše Šárka, v tom je velké poznání, pochopení, porozumění.


6
Martina | 15. května 2010 | 23:12

Vaše foto Výdělek přijde sám, jako v podstatě vedlejší efekt, ale ty peníze si nesmíte pak všechny ponechat...


7
Roman | 15. května 2010 | 23:24

Vaše foto Ahoj¨¨

..Šárko...Tvůj pohled na "povolání" je mi velmi blízký :-)
Vidím to podobně. Pokud člověk hledá "to největší bohatsví, které se skrývá uvnitř " (viz reklamní slogan na plzeň:-), pak má v otázce povolání a poslání jasno. a Tomáš to také píše.."Člověka motivuje vnitřní šťáva, vášeň, pohlcení,... Nepotřebuje nic moc zvenku. Najít své povolání zpravidla znamená najít to, v čem je člověk nejlepší.. ."

...prostě každý musíme dozrát proto , abychom zaslechli volání určené jen nám samotným - ..tedy následovali své po-volání:-)


8
Tomáš | 16. května 2010 | 06:00

Vaše foto A víte, co je prča? V mnoha provozech najdete na dveřích cedulku s nápisem: "Nepovolaným vstup zakázán".


9
rumcajs | 17. května 2010 | 08:53

Vaše foto Souhlasím s Martinem, můj cíl je najít "povolání", které by mě mohlo uživit a zároveň mě naplňovalo. Můžu se sice cítit naplněný jinou životní rolí, jiným "povoláním" ale většinu svého života trávíme v práci. Můj cíl není být naplněný jenom část dne, chci být naplněný 24h denně.

Když se podíváte na rozhovory s lidmi, kteří milují svoji práci a vydíte jak ti lidé přímo září, úsměv je neopouští ani v jedné sekundě rozhovoru, přímo sálají energií. To je přece to, čeho bysme se měli snažit dosáhnout.

Když se nad tím zamyslím i z globálního hlediska, je to i nejlepší pro lidstvo jako celek. Když budou všichni vykonávat to v čem jsou nejlepší a to co milují, bude mít lidstvo nejvyšší výkonnost. Právě to bude šířit lásku a porozumění mezi ostatní. Kdyby u nás (v ČR) bylo více lidí naplněno svojí prací, věřím že bychom se dočkali i více úsměvů.

Je to jednoduché, když mě něco baví a dělám to hrozně rád > budu se neustále zlepšovat, zajímám se, vzdělávám se dál > časem budu nejlepší nebo jeden z nejlepších. Jediné kritérium pro výběr zaměstnání je tedy nalezení něčeho co mě opravdu baví z mého jádra. S hledáním bych asi začal u koníčků.


10
Tomáš | 17. května 2010 | 09:05

Vaše foto Šárčin úhel pohledu mě taky nadchnul. Ovšem potkávám, až příliš mnoho lidí, kteří tenhle pohled používají jako oddůvodnění proto, že 1/3 života věnují vydělávání na to, aby potom mohli dělat své povolání (nebo cokoli je baví).
Bohužel žijeme ve finančním systému a "muset" si prací vydělávat na povolání nepovažuju za nejmoudřejší cestu.


11
Jirka | 17. května 2010 | 14:19

Vaše foto Zajímalo by mě, zda "práci" rozbalování dárků o vánocích vnímáte stejně jako když Vám bylo 7 let... ?

A zda “rutina”, "musení" a “strach”, která je zmíněna v článku je opravdu jen u "práce"... ?

Dle mě je u všeho co se opakuje a co se musí provádět pro jistý civilizační důvod = peníze. Jen malý výpadek "rutiny" a peníze chybí. Tak vtipně je náš systém založený.

Dle mě by stačilo provést systémové motivační změny prostředí jako např. "jednorázové např. 1/2 roční volno po odpracování např. 5 let, možnost odkladů případných půjček či hypoték až na rok bez omezení splátkového kalendáře a úroků, podpora začínajícího podnikání s minimálním výdělkem - ale spíše provádění pro zábavu a příležitostný zisk bez nutnosti vlastnit ŽL a zajímat se o daně, nahrazování pracovních sil (např. krátký úvazek) technickou evolucí a proplácení této náhrady lidského času za technický např. metodikou podobné Aljašskému fondu, podpora krátkých a částečných úvazků výhodnou daňovou politikou, změna ekonomického systému, kde je kladen tlak na ekonomický růst nejen postavením financí, ale i tlakem na občany, kteří jsou neustále strašeni krizemi, krachy státu, dluhy .. aby se snáž zbavovali sociálních výhod, jistot a odchodu do důchodu a uvěřilo se vizi, že je nutné pracovat "neustále a co nejdéle" a že je běžné žít na dluh (ono to u někoho ani jinak bohužel vzhledem k promyšlenému finančnímu systému nejde) ...


12
Tomáš | 17. května 2010 | 15:21

Vaše foto Možná jsem to tu už někde zmiňoval... kamarádky dcera chodí do montessori školky a když se jí ptám, co tam dělají, říká: "Pracujeme". Ano v sedmi letech jsme pracovali možná hodně jinak než dnes. Stačí si poslechnout čím chtějí děti "být". A pak chvíli poslouchat dospělé.
Já si myslím, že je to hodně v hlavě. Navíc mraky výzkumů ukazují, že práci si mnohdy dovedeme užít daleko, daleko víc než to, čemu říkáme souhrně "volný čas".


13
Martina | 18. května 2010 | 09:36

Vaše foto Třetinu života věnují vydělávání peněz, aby mohli dělat své povolání....
Právě na ty věci, co nás baví mimo práci zbývá pak velmi málo času a jsme limitováni tím, co stihneme a jestli vůbec, protože pak už za ten den či týden padáme na ústa a nedáme té věci sílu, kterou bychom dali z větším časovým rozvrhem.
Tím pádem pro nás smysluplnou práci zákonitě neděláme naplno, ale investujeme do ní peníze vydělané v práci.
Z toho vyplívá, že sedíme na dvou židlích a obojí je pro nás důležité. A co si budeme povídat - čekárny u psychiatrů jsou narvané lidmi, kteří nevěří sami sobě a kdyby si vybrali jen jednu židli, tak ale kterou? A co když mě ta jediná, na kterou vsadím neudrží? Tak zůstávají v tom vražedném tempu krysího závodu, bez touhy a risku, že to pro ně bude fungovat...


14
Martin Střelec | 18. května 2010 | 10:29

Vaše foto Hodně nad touto diskusí přemýšlím. Především Svatko nad Vaší reakcí - komentář č.5. Pořád nevím, zda všichni nemyslíme vlastně totéž.

Svatko, máte naprostou pravdu, že postoj "hledat především své životní naplnění, a to tak, aby výdělek přišel sám, ale až v podstatě jako vedlejší efekt" je cosi jako výzvou k podnikání a naprosté soběstačnosti a vyžaduje v podstatě dost odvahy. Začínám to vidět tak, že to je spíš jakýsi cílový stav, kterého bychom měli být schopni během života dosáhnout - tedy dostat se do stavu, kdy na naší práci budeme vnímat PŘEDEVŠÍM to povolání a naplnění a až DRUHOTNĚ ten výdělek. A nikoli "teď hned se vrhnout do toho, co mne baví, a čekat, až peníze přijdou".

Mne totiž stále mate to sloveso "vydělávat". "Vydělávat si a v rámci toho naplňovat své povolání." Pro mne je totiž "vydělávat" jen mírnějším synonymem pro "bojovat o život". A nějak se mi nechce smířit s tím, že ve třetím tisíciletí, kdy máme díky technice, pokroku atd. v podstatě všeho nadbytek a za docela málo úsilí, tak že stále věnujeme spoustu času na "boj o život". Ti osvícenější z nás v rámci "boje o život" najdou naplnění svého životního povolání, a jen ti nejodvážnější si troufnou nebojovat o život hledají především životní naplnění. Není někde něco špatně?


15
Svatka | 18. května 2010 | 17:54

Vaše foto
Pro inspiraci:
Fred Gratzon – v knize Leností k úspěchu píše, že povolání není jen něco, co děláte, tedy nějaká práce nebo zaměstnání. Povolání je vnější vyjádření toho, čím a kým jste. Je to vaše přirozenost.
Povolání je taková aktivita, jejímž prostřednictvím se stáváte tím, kým nejvíce chcete být. Není to nic statického. Povolání se vyvíjí tak jako vy. Když žijete v souladu se svým povoláním, narůstá váš vliv a moc, neustále hýříte inspirací, jste studnicí inspirace pro druhé a plně si vychutnáváte všechny výzvy, které s sebou každodenní život přináší. Jedině tak sloužíte svému nejvyššímu účelu na tomto světě.
Bohužel, většina lidí své povolání nikdy nenajde, protože se jej hledat ani neobtěžuje. Jsou natolik ponořeni do tvrdé práce a do činností, které ostatní považují za nutné vykonat, že se ani na chvilku nezastaví a nepopřemýšlejí, jestli pro ně snad náhodou neexistuje nějaká plodnější alternativa. Místo toho se tito lidé honí za penězi, které je na doživotí odsuzují k dřině, frustraci a značně omezené seberealizaci. A to je obzvláště smutné, protože ke všemu, co chtějí, by se dalo tak snadno dospět. Tím, že by se prostě vydali za svým štěstím, by rozvinuli vlastní vznešenost, nesmírně by přispěli světu jako celku, bez stresu a námahy by dosáhli fenomenálního úspěchu a už nikdy by nemuseli pracovat.


16
Svatka | 18. května 2010 | 21:29

Vaše foto Mám tip pro ty, kteří chtějí najít povolání.

Pokud chce člověk najít tu pravou práci - povolání a myslí to opravdově, stačí mu k rozjezdu sešit a tužka.

Můžete postupovat takto:

1. Vzbuďte v sobě naději, že to jde.
2. Přestaňte si od této chvíle na cokoliv stěžovat.
3. Udělejte si seznam věcí, které ve vás způsobují dobré pocity - může to být cokoliv, co vám dělá dobře. Každý den si připisujte do seznamu další a další věci pozitivních pocitů.
4. Současně si udělejte seznam svých pozitivních stránek. A zase každý den připisujtete do něj to, na co si vzpomenete.
5. Zároveň si udělejte seznam věcí, které milujete.
6. Z toho všeho, co máte nejraději, najděte to, co máte nejraději - i když by to měla být jediná věc.
7. Na tuto věc pak zaměřte plnou pozornost, tady nasměrujte síly. Prozkoumejte to. Z toho se stane povolání, budete tím, čím jste.

Být povolán, je to - být tím, čím jsem. Za to jsem pak nejlépe oceňován.

Takže: Zaměřte svou pozornost na to, být tím, čím jsem......to je nejdůležitější a podstatné.

(Pozn. většinou jsme tím, kým nás chtějí mít druzí)

A pak mi dejte vědět.


17
Honza Burdík | 19. května 2010 | 17:00

Vaše foto Svatko, díky za tvůj poslední komentář.
Z moci mě dané pozicí pedagoga s tím seznámím studenty :-)

Taky si myslím, že k úspěchu je potřeba i pořádný kus lenosti. Proč bych se namáhal s něčím, co mě nebaví, když si můžu užívat něčím lepším?


18
Roman | 19. května 2010 | 17:19

Vaše foto " Mám tip pro ty, kteří chtějí najít povolání..." cit Svatka..

Kdo ví jak by na tvé otázky odpověděli např. Adolf Hitler, Stalin, Gottwald...?:-)...neb oni určitě také byli k něčemu "povoláni".

..ale chápu morálku zde neřešíme..řešíme životní poslání - povolání...
no pak , ale mají opravdu někteří smůlu, že je činí šťastným činnost , která naopak může druhým škodíit..



19
Monika | 20. května 2010 | 19:25

Vaše foto K 11-Jirka. Řekla bych, opravdu, že tento systém, zřízení, školství a stát celkově vytváří spíše zaměstnance, než seberealizátory - podnikavce.

Ze třídy, kam jsem chodila (5 let, SŠ s matur.), tak podnikají zatím 3 lidé a všechno byli 4řkaři. To je zajímavý paradox. A ti co měli vyznamenání jsou ve firmách jako úřednice, nebo v bance za přepážkou, dokonce jedna kamarádka pracovala na lince, nebo jako prodavačka.

Všechno je to tím strachem.


20
Tomáš | 21. května 2010 | 21:57

Vaše foto Mluvil jsem dnes se sestřenkou, která se vyučila cukrářkou a dorty, dortíky a zákusky jsou i její vášní. V rodném městě však nenašla práci a cca rok je už doma. Dumá o tom, jak by se tím mohla živit, ale neví moc jak. Napadlo mě na tom opakovaně, jaká škoda je, že náš školský systém nás připravuje na zaměstnání a ne povolání. Co kdybychom se ve škole učili, jak rozjet byznys, jak najít talent a hlavně jak talent zpeněžit (když už žijeme v systému postaveném na penězích)?


21
Honza Burdík | 22. května 2010 | 13:57

Vaše foto Příští školní rok rozjíždíme na naší obchodní akademii volitelný předmět Marketing. V rámci výuky bych chtěl začít tím, co píše Tomáš. Jsem zvědav, na sebe i na studenty :-)


22
Roman | 23. května 2010 | 20:13

Vaše foto doporučuji přečíst si Mein Kampf pana Hitlera...výborný návod jak se seberealizovat ve vnějším světě:-)

..a čím se tento génius vymykal od ostatních...ve schopnosti přežít a přizpůsobit se době...ve své podstatě to byl altruista ..chtěl vytvořit ideální svět pro ty "realizované" a "povolané" nadlidi...

PS: a jak si s tímto fenoménem poradí ta "vaše" moderní pozitivní psychologie?


23
Roman | 23. května 2010 | 20:20

Vaše foto ano..miluji idealismus, davové nadšení a různé nové "pozitivní" směry, jak se realizovat...Ano i já jsem podlehl potřebě někomu radit, jak se má realizovat a co je pro něho dobré...Výborná zkušenost!!!

a právě proto zde tak trochu "popichuji" :-)

Jsem svým způsobem trochu omezený...Neb beru vážně jen ty, kteří nejprve předvedli svým vlastním příkladem-vlastním životem , jaké to je "být k něčemu povolán"...no smůla je, že tihle lidé na univerzitách nepřednášejí...


24
Martina | 3. června 2010 | 12:58

Vaše foto Scháním vedlejší příjem a tak se mi dostal do rukou inzerát nabídky prac.příležitosti. Bohužel domluvení schůzky se zkomlikovalo, protože mobil měli stále nedopstupný.
Druhý den mě po několika pokusech ujeli nervy a píšu jim sms:"Sakra, tak proč nabízíte práci, když jste stále nedostupní. To umím také". A podepsala jsem se.
Za 5 min. volala paní a domluvily jsme společnou schůzku.

P.S. Je potřeba i v takových situacích mít rád především sám sebe, jinak
ztrácíme sami sebe.


25
Ondřej | 8. června 2010 | 00:35

Vaše foto Peníze a povolání... Vyzkoušel jsem si, že peníze člověk nepotřebuje až když jich má dost a že mít dost peněz je aspekt osobní svobody. Takže být povolán k něčemu, co není náležitě ohodnoceno, není už pro mne cesta. Zabývám se myšlenkou, že mnohdy záleží na tom, JAK se dělá to, k čemu jsem "povolán" - a že jsou asi způsoby, jak být za to náležitě ohodnocen. Nedávno jsem jeden vyzkoušel - věřit si a být si vědom své ceny....
Jenže i já chodím do "práce" a zrovna včera jsem se přistihl jak doma říkám, že pro peníze...


26
Roman | 9. června 2010 | 16:58

Vaše foto je rozdíl mít hodně peněz a mít peněz tak "akorát"!

..už jsem pochopil, že lidé kteří mají příliš majetku a peněz to nemají vůbec lehké:-)
..ono není snadné najít sebe sama , když už jste si užili všechny ty pozemské vymoženosti, které si můžete koupit za peníze...všimněte sei, že ti největší lidští duchové - géniové , prostě dělali to, k čemu byli povoláni-předurčeni- nemohli prostě dělat nic jiného!
¨Na jedné straně jim bylo dáno, na druhé..vzato..stačí si přečíst jejich životopisy...

PS: mám povolání, které v dnešní kultuře-době není ohodnocceno dobře penězi..ale nejsem prodéjná děvkla, abych zradil sebe sama a dělal jen takové "povolání", které je dobře placeno penězi...No sám jsem zvědav , jak v tomhle světě dopadnu..říká se, že s upřímností člověk nejdál dojde:-)


27
Zarzamora | 12. června 2010 | 10:36

Vaše foto Nenavazuji na diskusi, ale... Dneska si procházím inzeráty týkajících se brigád (ano, tím jsem teď popřela úplně vše, ale nějak si na dobrovolnickou práci v Portugalsku vydělat potřebuji :-D - absurdní, že) a toto mě naprosto nadchlo:

(konec jednoho inzerátu hledajícího výpomoc do kavárny): Můžete se za mnou zastavit a vše společně probereme v Café Orange, nebo pište na email, který je uveden v kontaktech. Osobní návštěva je možná lepší, protože jsem koneckonců kavárník a ne sekretářka...

Víc takových :)


28
Svatka | 28. června 2010 | 12:04

Vaše foto

………..talent dědičný není a talentové vlohy má každý z nás. „Dnešní lidé vůbec nerozumí svému poslání a talentu, proto se mezi sebou stále perou a válčí. Na planetě, kde je všeho dost, mají pocit, že je málo. Je tomu tak i z toho důvodu, že lidé nejsou vedeni k uvědomění si svého talentu. Kdybychom všichni dokázali opustit představu toho, co se má, a opovážili se dělat přesně to, kde cítíme svoji často neodůvodnitelnou touhu projevit se i tak, jak nás ještě nikdo neviděl, celý svět by se změnil. Pracovní proces by plynul skoro samovolně a nikde by nebyly vidět otrávené tváře,“ tvrdí Kalina.

Měli byste začít tím, že se zamyslíte sami nad sebou a upřímně si řeknete, jestli se ve své práci cítíte dobře. Pokud ne a chtěli byste dělat něco jiného - ale už nejste schopni říct, co by to mělo být - zkuste si odpovědět na následujících deset otázek:

1. Při jaké činnosti ztrácím pojem o čase?
2. Při jaké činnosti se cítím šťastný?
3. Do jaké role jsem se stavěl, když jsem byl malý?
4. Co bych chtěl mít napsáno na svém náhrobním kameni?
5. Jaké jsou mé silné stránky?
6. V čem jsem dosáhl úspěchu?
7. Za co mě lidi chválí?
8. V čem mohu přispět světu?
9. Jak si představuji ideální pracovní den?
10.Co bych chtěl mít napsáno na vizitce?

Pokud upřímně a rychle zodpovíte tyto otázky, zjistíte, co vás baví a co vám jde nejlépe - a právě to byste měli uplatnit ve svém zaměstnání.

Úryvek z: www.maminka.cz/clane…


29
Roman | 28. června 2010 | 17:25

Vaše foto Svatko..fajn - teorie je krásná:-)

....malinký háček je v tom, že nežijeme jako člověk-jedinec ve vakuu a můžeme dělat jen práci, která je naším posláním a naplňuje nás! ale..musíme dělat také často s lidmi, kteří se námi podílí na společném dílu a "naše" práce je jaksi přesto nebere nebo dokonce otravuje!!! to je realita.

Je to jistě paradox:-..svými blízkými jsem považován za snílka a idealistu...avšak díky takovým příspěvkům se vcelku dobře uzemňuji".-)


30
Roman | 28. června 2010 | 17:30

Vaše foto a ještě k tomu "nápisu na náhrobnímu kameni"...to je fakt úlet...k čemu mi to tam nahoře bude? nějakej náhrobek s nápisem typu "osvobozena z pout hmoty těla, duše má k volnostem odletěla"? to je jako opožděná reklama na zpackaný a neprožitý život! jakési povrchní dekórum pro ldi, kteří mají potřebu se i po smrti dělat něčím , čím nebyli...

zase něco vyčteného a neprožitého..že?


31
Svatka | 28. června 2010 | 18:54

Vaše foto Romane, je sposta pohledů na svět a příspěvek 28 je jeden z nich.

Jsou myšlenky, které se mohou někomu hodit.
Realita nás konfrontuje dnes a denně a není to mnohdy jednoduché.
Co je psané, není dané a je na každém, co si v životě vybírá z myšlenek a podnětů, které kolem něj sviští.
Když nejím hovězí, tak si ho nenechám vnutit jen proto, že někdo o tom napíše, že je zdravé....a že to tělo potřebuje a že je to na západě třeba "in".

Vybírejme zdravým selským rozumem a jezme, co nám chutná. Jak v jídle, tak intelektuálně, emočně a i duchovně.

Možná vás ten článek naštval, že je ujetý a příliš idealistický. Svým způsobem je, ale když si zodpoví člověk ty otázky - jen tak cvičně, tak je kousek k tomu dál, že si o sobě víc uvědomí. Kdo je, co chce a kam kráčí.



32
Svatka | 29. června 2010 | 06:28

Vaše foto Realita, teorie, sny, odpovědnost, cíl, hranice, nic se neděje náhodou, souvislosti

www.dreamlife.cz/oso…


33
Tomáš | 30. června 2010 | 10:21

Vaše foto Ať už je to co je to, díkybohu, že to někdo zažil, pak napsal a jiný přečet a poslal dál.
Vlastní zkušenost je skvělá.
Umět předat druhým vlastní zkušenost je bomba (jak moc se zkušenosti druhých dají vůbec předat).
Umět něco zachytit v haldě textu, vypíchnout, dát do kontextu a předat dál je (dle mého) stejně tak super.
Ve finále je to ale moje hlava, která si vybírá ze zkušeností druhých a rozhoduje se, čemu dá šanci a co nechá být. Jestli jsou zkušenosti druhých přečtené nebo prožité, je mi fuk.
Takže (za mě) díky za cokoli co sem do těch komentářů dáte.


34
Roman | 30. června 2010 | 17:37

Vaše foto ..no..taky jsme o tom jednou s kámošema filozofovali...jsou lidé , kteří nepotřebují návod, jak žít - prostě žijí a nemají potřebu se někoho ptát jak na to...pak jsou ti, co potřebují návod, jak se má správně-moudře žít- sami to neumějí...a nakonec ti, kteří sice znají návod , jak se má správně žít, ale sami se tím neřídí a jejich život je spíše chaotický- neuspořádaný a příliš šťastní nejsou...Tak nějak jsme si ldi roztřídili do škatulek:-)




Chci být informován/a: RSS | E-mail

Archív

Poslední komentáře

3.09.2010 03:54 | Robert Zelník
Jak funguje lidský mozek?
@Roman: Poklona. Úžasný príbeh. Ťažko môže toto precítiť niekto, kto to neprežil. To si, ...

3.09.2010 02:49 | Caroline
Furt dokola stejný píčoviny
Following my exploration, billions of persons all over the world get the loans at good creditors. Th ...

2.09.2010 22:10 | Roman Balu
Jak funguje lidský mozek?
No já jsem paf :-) To je bezva společnost tady. Pokud dovolíte, popíšu vám své rádoby "osví ...

2.09.2010 21:55 | Martina
Proč nejsme kreativní?
Děti jsou 2 dny ve šklole a mají hned po kreativitě. Jsou utahané a znechucené, protože jim 3 ...

2.09.2010 20:15 | Roman Balu
Prosím, buďme normální!
Nedávno jsem jedním dechem přečetl knihu Čtyři dohody, tajemství toltéků. Tento kmen mexick ...

2.09.2010 18:59 | Peto
Proč nejsme kreativní?
nepozerajte na porno !

2.09.2010 18:10 | amad2
Proč nejsme kreativní?
thx!

zapojte se

Nástěnka

http://www.facebook.com/gr oup.php?v=wall&ref=nf& amp;gid=206318648845

Komentáře
11.12.09

.. když zvolím "více komentářů", rozbalí se jich ca. 10, což někdy nestačí na s ...

-->

Sólotrip

Learner Learner

Možnost seznámit se s základy psychologie. Jinak na Learner.org naleznete ...


facebook