Měřme na čem v životě záleží!

První je od Chipa Conleyho, který vysvětluje proč bychom měli v 21. století začít místo HDP (hrubého domácí produktu) měřit HDŠ (hrubé domácí štěstí), tak jako to už léta dělá třeba Bhútán.

Podobně firmy, školy i další organizace fungují na stejných principech. I ony se mohou hnát za růstem, ziskem nebo prospěchem. Mohou ale zkusit právě štěstí. Pro tuto cestu se rozhodla například i světová hvězda současného byznysu Zappos. Mnozí lidé tvrdí, že Zappos je „The Sexiest company” (nejví sexy) Spojených států. A podle principu „na každým šprochu pravdy trochu”, se máme na co těšit. A pokud si už i Nicolas Sarkozy všiml, že HDP roste a jeho popularita klesá (a proto vydal pokyn ke zkoumání HDŠ jako možného modelu správy státu) tak se možná už vážně blýská na mnohem lepší časy. Co myslíte?

P. S.: Ten druhý zmiňovaný bomba-tedtalk dodám za týden.

P. P. S.: Asi jste zaznamenali, že 20.11. se koná pražský Tedx. Mě TED provází od roku 2006 a jsem mu za mnohé vděčný. Proto je mi poctou si tam také na 17 minut stoupnout a podělit se o pár myšlenek – zde, které snad budou stát za šíření :). Držte palce!

P. P. P. S.: Schyluje se ke konci tohohle webu. Sem tam jsem na to už mezi řádky upozorňoval. Už téměř rok pracujeme totiž na novém peoplecommu, který se od A do Z bude věnovat svobodě v práci jako filozofii podnikání. Protože se na projektu podílí řada lidí, nejsem schopen říct, kdy přesně se to stane. Ale až sem jednou (snad v brzké době) přijdete a všechno to bude vypadat jinak, nelekněte se. Já včas vysvětlím proč, co a jak. Díky.