28. února 2010

Předbíhání doby II.

Předbíhání doby II.

Rozhodl jsem se navázat na můj minulý článek zde : ... a odpovědět na často pokládanou otázku, jak jsem tedy daný problém uvedený v tomto článku „vyřešil".

Na úvod bych chtěl zmínit, že se nejedná přímo o řešení, ale že v rámci života se událo pouze více změn, které v řešení nakonec vyústily. Vzhledem k tomu, že si myslím, že jsme všichni pouze „společníky" na stejné „cestě", nechci nikterak soudit druhé nebo dávat nevyžádané rady. Myslím, že není třeba, abychom jeden druhého zachraňovali nebo přímo řešili cizí problémy. Ale podaná ruka, naslouchání, pochopení a otevřené srdce, které jeden druhému můžeme nabídnout, je tuším tou podporou, o které bude - snad - řeč.

Souhlasím s tvrzením, že za vše co se nám v životě děje si můžeme my. Připouštím však též, že i rodiče, společnost - lidé okolo nás, i ti, kteří nás mají i rádi a milují nás s námi občas nevědomky manipulují nesprávným směrem. Například občas dáváme svým blízkým, či dětem nevyžádané rady nebo náklonnost a uznání, jen jsou-li splněny dané podmínky, například když mají děti dobré známky, když se dobře chovají, když dělají čest, atd. Patří sem i partneři, kteří se takto chovají k sobě navzájem. Patří sem hry, jež hrajeme, objetí a polibky jako odměny za „něco". Dnešní doba je občas jen takový vzájemně „výhodný obchod", málokdy však pouze svobodný dar. Bohužel i ty, které milujeme, chceme občas nevědomky přetvářet ke svému obrazu, odměňujeme je za to, že jsou takoví, jakými je chceme mít. Přidělujeme jim identitu podle svých představ. Vykážeme je do ústraní života a dovolíme jim být jen tím, čím jsme my rozhodli, že mají být. A to byla první chyba. Tím vším se vytvořil na dceru kamaráda jistý tlak a až jejím odstraněním se daly věci do správného pohybu.

První výraznou změnou byla změna lidí se kterými se stýkala. Hledání nových lidí, kteří mohou pomoci, zainspirovat, lidí, kteří nastartují novou motivaci, smysl života, dodají energii, sílu a pomohou s tím, na co například ostatní lidé v okolí, nebo i my - jako blízcí - nestačíme. Občas si musíme připustit, že nemůžeme nabídnout někomu koho máme rádi to, co on ke svému štěstí opravdu potřebuje a musíme si přiznat, že mu toto může dát právě zcela někdo jiný - i za cenu, že milovanou osobu můžeme ztratit. Bylo nutné začít vyhledávat podporu, nikoli oslabení. Najít pozitivní lidi, podobně smýšlející a cítící. Navíc bylo nutné omezit stýkání se s lidmi, co oslabují. Negativisti, stěžovatelé, prospěcháři, ti, kteří nevěří, nedůvěřují v její sny a nevěnují žádnou zpětnou vazbu - tu vazbu, která je tak důležitá. Aby se dcera kamaráda s novými lidmi seznámila a vůbec je našla byla nutná i změna druhá - změna prostředí.

Ano. K těmto změnám chybí to nejdůležitější. Nezmínil jsem ani onu tvorbu, ani to jaké může mít dnešní společnost cíle a jak nás může motivovat k tomu, abychom ze sebe dávali to nejlepší co je v nás - jak bylo zmíněno v předešlém článku. Všiml jsem si, že hlavní změna u dcery kamaráda nastala ve chvíli, kdy si opět potvrdila, že může tvořit - hrát si - opravdu jen za pomocí absolutně svobodného a radostného tvoření, nikoli aby trpěla a pouze reagovala na vnější podněty. Bylo tedy vhodné si uvědomit, že to co nás baví, činnost, kterou milujeme nemusí být zákonitě zdrojem výdělku, protože v tu chvíli by se mohla stát činností, kterou díky „nutnosti uživení se" časem můžeme začít nenávidět.

A jak to dopadlo se společností ? Kdo je to, nebo co je to vlastně společnost ? A jak nás motivuje ? Myslím, že je důležité především převzít zodpovědnost za stav svého vědomí, které určuje jaký Svět vytváříme, co společnost bude, jak se bude navzájem motivovat, protože právě „my" jsme „ona" společnost.  Tuším, aby lidstvo převzalo zodpovědnost a dávalo motivaci, je nutné abychom převzali zodpovědnost za svůj stav vědomí právě my a motivaci si dávali právě my - sami sobě navzájem. Naopak, pouze nemocný a dysfunkční stav vědomí produkuje nemocnou nebo dysfunkční společnost, potažmo svět. Jaký je tedy stav mého vědomí v tuto chvíli ? Vytvářím rušení ? Vytvářím negativitu ? Vytvářím konflikt, nepochopení nebo utrpení pro sebe a pro ostatní ? Vytvářím vnitřní znečištění ? Znečišťuji tím sám sebe - tím nepřetržitým absurdním pohybem myšlení, které vytváří negativní emoce ? Jakou dávám lidem okolo zpětnou vazbu ? Jak motivuji ? Inspiruji ? Jak si všímám lidí okolo ? Vnímám je ? Zajímám se o ně ? A jak ? Pouze pro jistý prospěch ? Nebo opravdu nezištně ?

Ať jsi kdekoliv, ať jsi s kýmkoliv, ať máš, činíš, děláš nebo tvoříš cokoliv, jen na jedné jediné věci při tom záleží - jak se při tom cítíš Ty sám. Otázka zní - tak jak ?

Tuším, že opravdu nevadí, že někteří nevědí, že mohou převzít tuto odpovědnost, protože žijí v takové nevědomosti, že bohužel, vidí veškeré zlo v ostatních, stěžují si na ostatní, na svět kolem, občas vidí v polovině světa své nepřátele nebo mají pocit, že jim např. ostatní stále jen škodí. Bohužel, občas jsem si všiml, že to co vidí, je však zlo a negativita v nich samotných a vše co se jim v životě děje je občas, bohužel, právě z toho. To je však v pořádku. Nelze s nikým násilím manipulovat, násilím ovlivňovat. Avšak fakt, že nemohou být odpovědní neznamená, že netrpí následky své nevědomosti. Vnímám, že právě tím utvářejí právě ono utrpení na které si však později zpětně stěžují ...

Utrpením myslím nyní to VŠE na co si lidé stěžují a to vše souvisí s tím vším uvedeným výše. Položme si otázku kolik utrpení, nepříjemností, strachu, stresu a negativity si způsobují pouze lidé - my navzájem a kolik utrpení způsobuje příroda sama. Ano, přírodní katastrofy, hrozba asteroidu, atd.. ale kolik takových utrpení je vůči tomu lidskému v posledních 100 letech ?

Na závěr mě napadla už jen jedna prosba, kterou jsem zaslechl na jedné z přednášek a rád bych ji zde uvedl.

„Usilujeme, prosím, o to, abychom dodávali lidem odvahu k připuštění myšlenky, že všichni dohromady již máme veškeré vědomosti, veškeré informace a veškerá fakta, která kdy budeme potřebovat k tomu, abychom vytvořili svět, o němž všichni sníme. Nemusíme déle hledat, nastal již čas toto vědění sdílet a podle něho žít."

Pokud někoho z Vás napadne jak si tuto odvahu lze vzájemně předávat a vzájemně se tak motivovat k lepším zítřkům a ke světu o němž sníme - budu velmi vděčný za Vaše inspirace.

Děkuji Vám za Váš čas.

Jiří Ag

PS : Ať jsi kdekoliv, ať jsi s kýmkoliv, ať máš, činíš, děláš nebo tvoříš cokoliv, jen na jedné jediné věci při tom záleží - jak se při tom cítíš Ty sám. Otázka zní - tak jak ?

 

Přidat.eu záložku
Další článek na toto téma: Moje záchranné lano

Komentáře

Je to jako s manželstvím. Čím více dáte, tím více dostanete. Proto okomentujte ty příspěvky, které ve vás něco zanechají. A nezapomeňte, že co člověk to názor. A co funguje jednomu, nemusí fungovat druhému.

Není nutné, ale šikovné: (proč?)
(proč?)
(proč?)
Chci nahrát své foto:

Foto nahrajte ve formátu JPG nebo GIF, 70x70 px. Pokud máte obrázek větší, systém jej zmenší.

* - nutné položky. E-mailová adresa nebude zveřejněna.




1
Skatemurai | 1. března 2010 | 00:39

Vaše foto Cíl je jen 1 a to tento okamžik. Pochopit tento okamžik/přítomnost... Báseň od zenového mistra Kodo Sawaki Roshi: "The world runs after fame, honor, Beautiful clothes and comfort. But these pleasures are not true peace. You run and stay unsatisfied until death!" Celkem tvrdý přístup, ale tak to je. Co tedy potom zbývá? Chcete se zbavit svých strachů? Chcete se změnit? Všechny nucené machinace a úsilí jen pomocí myšlenek jsou zbytečné. V téhle oblasti je třeba se otočit o 180°, což pro někoho může být velmi těžké, ale pro někoho také překvapivě jednoduché. Zbavte se všech těch hlasů rodičů, učitelů, společnosti ze svých hlav a buďte sami sebou! Zbavit se jich lze však jen skrz přijmutí a netečný přístup (k myšlenkám, emocím). Doporučuji převýbornou knihu "Bdělost" od autora Anthony de Mello.


2
Katka | 1. března 2010 | 11:27

Vaše foto Celkově tento článek musím nejdříve vstřebat, je to vyšší filozoficko - realistická .. nedokážu ani odpovědět na onu poslední otázku .. jak se lze vzájemně motivovat k lepším zítřkům .. ale z článku jsem začala více vnímat sebe a to, že musím začít u sebe .. proto jsem si vytáhla zajímavé myšlenky nad kterými budu přemýšlet každým dnem --- a třeba bude u nás doma více radosti :-)

- bohužel i ty, které milujeme, chceme občas nevědomky přetvářet ke svému obrazu, odměňujeme je za to, že jsou takoví, jakými je chceme mít. Přidělujeme jim identitu podle svých představ.

- náklonnost a uznání, jen jsou-li splněny dané podmínky, například když mají děti dobré známky, když se dobře chovají, když dělají čest, atd.

- položme si otázku kolik utrpení, nepříjemností, strachu, stresu a negativity si způsobují pouze lidé - my navzájem a kolik utrpení způsobuje příroda



3
Katka | 1. března 2010 | 11:37

Vaše foto Ještě dodatek .. Položme si otázku kolik utrpení, nepříjemností, strachu, stresu a negativity si způsobují pouze lidé - my navzájem a kolik utrpení způsobuje příroda sama ------ toto je mi strašně moc líto .. je to naprosto smutná představa, pokud si představím, že tomu tak je .. strach, stres, problémy s existencí, nedostatek času, nutnost zápasit s ostatními, abych si vydělala a byla lepší .. stále si jen přiděláváme navzájem problémy .. tak jsem se zamyslela, zda nám to vše co jsme vybudovali a budujeme vůbec někdy stojí za to, jak žijeme a co si tím do života přiděláváme za starosti .. zda mám vůbec chuť si jít ráno pro propečený rohlík, když vidím přes okno jak pekař už ráno ve 3:30 valí smutný a ospalý těsto .. zda mi to vůbec za to stojí .. raději bych ho snad poslala domů a rohlík si pekla sama odpoledne :-) ..


4
Ivan | 2. března 2010 | 15:50

Vaše foto Otázka:
.... Pokud někoho z Vás napadne jak si tuto odvahu lze vzájemně předávat a vzájemně se tak motivovat k lepším zítřkům a ke světu o němž sníme - budu velmi vděčný za Vaše inspirace. ....

Jedním z mnoha příkladů je např. tento web. Předávání funguje velmi dobře také formou literatury. "Bestselerů" o pozitivním myšlení, o změně myšlení, o pomáhání otevírat mysl, je na knižních pultech docela dost. I zde jsou v nabídce nějaké. Dát někomu jako dárek knihu z "místní knihovny" může být víc, než dotyčnému koupit nové auto i když on to z počátku asi bude vidět jinak. Potíž je v tom, že tenhle Matrix už také jako Matrix funguje. Většina lidí se už "odpojit" nedokáže, nechce. Bez pomoci nemají moc šancí. Chce to čas, pravidlo každé úspěšné investice č.1. Spoustu času a trpělivé práce. Můžeme třeba vychovávat naše děti tak, aby z nich už vyrostli hotoví lidé s takovým myšlením. A to by byl velký skok kupředu. Je to tedy na nás, na rodičích.
Nicméně existují i praktické kroky v normálním životě. Sám se jedné takové věnuji v podstatě profesně. Nebudu zacházet do podrobností, ale věnuji se jistému podnikání, založeném také na uváděných a zmiňovaných filozofiích. Prostě ukazuji lidem tyhle správné myšlenky a ukazuji jim možnosti, které by mohli mít, kdyby našli důvod, proč se chtít změnit. A s tím vším jim pak pomáhám, aby v tom nebyli sami ztraceni. Dobrou myšlenku je třeba prostě předávat dál. Vytvářet "marketingovou síť" přenosu těch správných myšlenek. Je to vlastně takovej myšlenkovel "multi level marketing". "Zapoj dalšího, posílíš mír" :-)


5
Jirka | 3. března 2010 | 10:57

Vaše foto To Ivan : naprostý souhlas s celým příspěvkem .. počínaje zmíňkou o tomto webu, konče "multi level marketingem" :-)

... poslední dobou se setkávám s myšlenkami, že mnoho lidí opravdu má chuť s tím vším něco dělat, lidé si více vnímají detailů, ekologie, zdraví, potraviny, jaké mají pocity při určitých činnostech, jací jsou lidé kolem .. je to moc dobře .. ale když se s někým bavím .. vždy položí otázku "ale jak mám ty lidi okolo změnit, jak mám změnit svět k tomu co cítím, že je lepší" .. ono je těžké vysvětlit, že i kdybych někoho/něco chtěl měnit (ať třeba k lepšímu - "a co je to lepší?-kdo to ví:-)" ) .. bude to stále jen manipulace a nebo násilná revoluce .. a tak jediné co mě napadá je začít jen a jen a pouze u sebe ... ? ..-


6
ZGForum+ | 3. března 2010 | 11:07

Vaše foto Překopíruji sem článek z ZGFora .. byla tam diskuze o činech jak "změnit svět" v oblasti zemědělství .. takový malý útržek .. o činech nečinech .. hodí se to sem, i když to je o potravinách ... tuším ...

.... především, člověk nemusí stále jen tvořit a činit, pokud k tomu nemá prostředky, talent, peníze, dispozice, protože mnohé je již vytvořeno jinými, tudíž stačí jen hledat a podporovat, žít a své peníze a čas investovat do toho o čem jsem přesvědčen, že je to správná cesta.

... pokud chci zdravě jíst a stravovat se čistě, bez chemie, nemusím ihned založit farmu, statek a firmu, ale budu podporovat ty farmy, o kterých vím, že se snaží.

Když totiž víme, odkud naše strava pochází, můžeme si ji daleko lépe vychutnat. Když jsem se doslechl, že Bio potraviny firmy AlnaturA se nabízejí v drogerii DM, tak je nakupuji. Když Lažanská moštárna, kterou znám začla distribuovat své BIO mošty, tak si je kupuji, když chci podpořit BIO chov koz a krav, nekupuji si Zott, Danone a Muller, ale např. BIO.OLMU, když vím, jak se vyrábí sýry ve Valašském Meziříčí a v jakém stavu tam jsou statky a farmy a jaké se tam používají syřidla do sýrů, nakupuji si sýry BIO.Amálka...

... když jsem viděl snahu organizace FairTrade, nakupuji stravu z jižních rozvoj. zemí s logem FairTrade, když současné rádia nepovažuji za vnímavé a citlivé vůči poctivým hudebním hodnotám, nemusím zakládat nové, pokud mi vyhovuje přeladit např. na radio od studentů z Univerzity Jana Amose Komenského - Rádio Ethno (90,7 MHz), kde se lidé snaží příjemnou hudbou a kladným specializovaným zpravodajstvím, zajímajícím se o život a dění v různých národních komunitách v hlavním městě spíše inspirovat. Když se mi nelíbí zpravodajství na Nově, tak podpořím alternativní pozitivní zpravodajství na IP.TV, jen tím, že si ho naladím....

Pokud chci podpořit alternativní pohony a zlepšit situaci na Ostravsku, budu propagovat tuto technologii a budu se snažit být mezi prvními kdo si v Opavě elektromobil zakoupí (v současné době mám ECO.vozidlo na bioethanol, jezdím i na CNG), pokud budu chtít podpořit vývoj obnovitelných zdrojů, pracuji na fotovoltaice u mě doma na střeše (příjemné zelené bonusy jen podpoří)... atd.. atd..

****** (myslím, že poptávka určuje nabídku a hlavně naše peníze - za co utrácíme řídí a mění tento svět a určuje mimo jiné další vývoj.)

Pokud něko bude roznášet letáčky nebo stávkovat - že strava je plná chemikálií a bude emailem přeposílat Codex Alimentarius - ok -- prima, ale když bude nadále bude nakupovat Activie od Danone, moc činově neprospěje, i když, někdy se letáček může zdát jako vetší a jiný čin, než jít obyčejně nakupovat)...

Cítím, že to vše jsou činy.. i když to jsou rádoby nečiny ..


7
Svatka | 3. března 2010 | 18:13

Vaše foto

Jednou mě v nějakém Tomášově článku zaujal rozdíl mezi povoláním a zaměstnáním. Dnes jsem měla takový ten pocit – znáte to – kouknout jen tak do nějaké té knížky a najdete něco - odpověď.
Našla jsem tu něco pro inspiraci:

Význam povolání
Když jsou lidé správně zaměstnáni, vyrůstá z jejich práce veselost, stejně tak jako z nádherné květiny vyrůstají barevné okvětní lístky. Když jsou lidé s poctivostí a soucitem prospěšní světu, pak i všechny jejich emoce nabývají na vyrovnanosti a hloubce a oživují duši, stejně jako přirozený krevní puls oživuje tělo.

Povolání má svůj cíl
Velké osobnosti mají cíle, ti ostatní mají přání.

Váš největší poklad
Připomeňme si, že povolání není jen něco, co děláte, tedy nějaká práce nebo zaměstnání. Povolání je vnější vyjádření toho, čím a kým jste. Je to vaše přirozenost.
Povolání je taková aktivita, jejímž prostřednictvím se stáváte tím, kým nejvíce chcete být. Není to nic statického. Povolání se vyvíjí tak jako vy. Když žijete v souladu se svým povoláním, narůstá váš vliv a moc, neustále hýříte inspirací, jste studnicí inspirace pro druhé a plně si vychutnáváte všechny výzvy, které s sebou každodenní život přináší. Jedině tak sloužíte svému nejvyššímu účelu na tomto světě.

Víte, že jste na správné cestě, když vám vaše činnost:
• přináší potěšení
• připadá přirozená, pohodlná a správná

Pokud vám to tak nepřipadá, zkuste se poohlédnout:
• v čem normálně vynikáte
• kde vám jde všechno bez problémů
• po oboru, o který se s nadšením zajímáte
• kde se zdá, že máte kliku

Vaše činnost by měla:
• být pro vás důležitá
• dávat smysl vašemu životu
• naplňovat vás vědomím vlastního poslání

Pokud taková není, zkuste se poohlédnout:
• kde vás baví se rozdávat
• kde se cítíte potřebný a významný
A jakmile si začnete všímat i těch nejnepatrnějších náznaků pokroku, využijte jako vodítko k dalšímu krůčku následující dávku věčné moudrosti: Tam, kde se kouří, nalijte benzin!

Kdy dobře víte, že nejste na správné cestě
Tak snadno, jak se dají rozpoznat a následovat naše povolání, lze také zjistit, že se nacházíme na nesprávné cestě. Zde vám jako takovou malou občanskou službičku nabízím užitečné charakteristiky a příklady typů činností bez povolání:
• úmorná námaha
• tísnivá dřina
• ponižující obřad
• monotónní, nudná a hnusná rutina
• nenaplňující, nepovzbudivá, neinspirující,
• nezábavná práce
• vyčerpávající, stresující, zdlouhavá otrava
• únavná lopota
• nesmyslné cvičení
• dělání něčeho, co prostě dělat nechcete
• uvažování, že úspěch se musí vydřít

Třeba se to někomu bude hodit pro malou rekapitulaci pracovního života....


8
Martina | 3. března 2010 | 21:02

Vaše foto To Jirka: Pokud někdo položí otázku: Jak mám ty lidi okolo sebe změnit
a položí jí např. mě, tak v té chvíli si můžete být naprosto jist,
že se od něj odvracím a jdu pryč. Protože když se takto ptá,
tak u sebe samozřejmě ještě vůbec nezačal.


9
Jirka | 4. března 2010 | 09:22

Vaše foto To Martina : odvracet se a jít pryč ... to je věta k zamyšlení :-)


10
Jirka | 4. března 2010 | 09:33

Vaše foto To Svatka : to jsou krásné slova .. z jaké to je knihy ? ..

Velké osobnosti mají cíle, ti ostatní mají přání.
:-)

Když jsou lidé s poctivostí a soucitem prospěšní světu, pak i všechny jejich emoce nabývají na vyrovnanosti a hloubce a oživují duši...


11
Ivan | 4. března 2010 | 10:14

Vaše foto Martino: odvracet se a jít pryč tak rychle? Vždyť mnoho lidí touží po změně, jen prostě NEVĚDÍ. Nevědí jak. Když jem poprvé, před zhruba 15-ti lety, přečetl svého prvního Carnegieho, byl jsem z myšlenek unešen. Ale bylo mi to naprosto k ničemu. Neměl jsem vůbec žádné tušení, jak s těmi myšlenkami naložit, jak je uchopit, jak z nich udělat nástroj pro změnu svého života. Takže kniha putovala do knihovny a ležela tam dlouhých 13 let. Tolik let bláhového pachtění, ještě že jsem se naučil minulost neřešit, jinak bych se z té marnosti asi zbláznil. Lidem mnohdy stačí prostě jen ukázat, ale ukázat cestu, ne jen myšlenky. A když je ten správný čas, tak jim to prostě ZACVAKNE. A v zápětí se jim rozjede ta nejúžasnější jízda jejich života. Je logické uvažovat, že skutečně nikoho nezměníme. To platí. Oni se změní sami. My jen ukazujeme cesty a možnosti. Nic víc ani dělat nelze. Já jsem na sebe hrdý, že to dělám. Mám z toho takovou radost, až si kolikrát připadám, jako blázen :-) Ale i s tím si už umím dávno poradit. :-)
Samozřejmě platí, že mnohým nezacvakne nikdy nic. Pak také platí pryč od nich. Je však fér dát každému na to zacvaknutí trochu času. Co myslíte?


12
Svatka | 4. března 2010 | 12:35

Vaše foto Jirka 10: knížka se jmenuje Leností k úspěchu - Fred Gratzon


13
Jirka | 4. března 2010 | 12:57

Vaše foto To : Ivan 10 -- no .. tomu říkám, když někdo dokáže napsat myšlenky za někoho když se někomu nechtělo, protože neměl čas .. viz. já příspěvek 09 :-)


14
Thera.D | 4. března 2010 | 15:25

Vaše foto Svatko díky, to je úžasný úryvek. :-)


15
Martina | 7. března 2010 | 22:15

Vaše foto Jirka a Ivan: Je příjemný zjistit,že v tom nejsme sami.K tomu odvracení
a chození pryč jen tohle: Je dobré investovat svůj čas, ale
nevydávat ho.Prostě pomoci lidem, kteří sami sobě chtějí
pomoct.Nemáme přece čas a energii pro lidi, kteří nechtějí.
Spoustu času investujeme do lidí, kteří nerostou.Někdy je
i podvědomě držíme / děti též /,aby nerostli. Nedovolíme jim
být chytřejší, než jsme my. Pomáháme, ale vlastně jim tím
podvědomě říkáme:"Ještě to neumíš".Já byla ráda,když mi
někdo pomohl,ale stejně pak musí člověk sám na všem
makat, aby mu to zacvaklo a aby se to prostě rozjelo.


16
Tomáš | 7. března 2010 | 22:47

Vaše foto Kromě mnoha jiných věcí v článku a debatě pod mě zaujalo Ivanovo:

"Pokud někoho z Vás napadne jak si tuto odvahu lze vzájemně předávat a vzájemně se tak motivovat k lepším zítřkům a ke světu o němž sníme - budu velmi vděčný za Vaše inspirace."

Víc a víc mi dochází, že jsem tím s kým jsem. Že například pokud žiju s Petrou stávám se jí. Hrabu se zrovna ve fascinujících studiích skupinových instinktů a spíná mi, jak důležité je obklopit se lidmi velkými, inspirativními, dospělými a velkorysými. Anebo jak nebezpečné může být obklopit se lidmi závislými, nesvobodnými a nepřejícími. Uběhne totiž trocha času a budu stejný.

A dochází mi, že to je jeden z důvodů proč dělám tenhle blog. Že mi dává možnost být s lidmi, kteří mě inspirují, kteří se na svět dívají podobně a přitom jinak a kteří jsou ve vývoji možná trochu dál než střední proud (omlouvám se těm, kterým moje poslední věta zní nepokorně. Já to tak cítím).

A pro mě je to jedna z možností, na kterou se ptá Ivan.


17
Jirka | 8. března 2010 | 13:58

Vaše foto To Tomáš : poslední dobou čím dál tím více přemýšlím nad jednou věcí - i je tak podobně zmíněna v článku .. a to Tebou uvedená věta "kteří jsou ve vývoji možná trochu dál než střední proud"

... kdo vlastně dokáže odpovědět na otázku - "kdo je ve vývoji dál ?" Není to jen můj egoistický jednostranný pohled, pravda je úplně někde jinde a tento směr není vůbec správný ? ....


18
Kohy | 8. března 2010 | 23:07

Vaše foto Jirka 17: ... kdo vlastně dokáže odpovědět na otázku - "kdo je ve vývoji dál ?" Není to jen můj egoistický jednostranný pohled, pravda je úplně někde jinde a tento směr není vůbec správný ? ....

Podíváme-li se na věc z nadhledu jednoty není žádné správný a dál. Máme však svá těla, své duše, své mysli, a s jevy kolem sebe se nějak vypořádáváme. Hodnocení je pak vodítko pro nás samé. Nalézám smysl ve věcech o kterých si myslím že významná část společnosti neřeší. Cítím se tak svobodnější. Mám chuť přispívat lidem k tomu, aby víc porozuměli, aby si uvědomovali souvislosti. Ne aby byli správnější (mě více podobní), nebo dál (přiblížili se "mé úrovni"), ale aby byli svobodnější. Není chyba, že lidé nejsou svobodní, že se lopotí v chybách jež už mám za sebou. Je mi prostě příjemné, že vidím jak si lidé uvědomují.
O čem tu píšu vychází z tématu které v poslední době v sobě rozebírám, týká se mnoha v mém životě, a to je pýcha. Jaká to nádherná past. Člověk může uvíznout v ní a nebo se jí bát natolik, že se zastaví před ní. viz:"Není to jen můj egoistický jednostranný pohled"


19
Tomáš | 8. března 2010 | 23:16

Vaše foto Teorií na téma vývoje psychiky člověka je jako maku (alespoň podle mého pohledu). V úplné jednoduchosti chceme v životě být nejprve stejní, pak jiní a nakonec sví. Jinými slovy nejdřív jsme závislí, pak nezávislí, pak vzájemně závislí. Nebo zde je třeba krapet složitější teorie memes: en.wikipedia.org/wik… To, že existují 3 - X fází ještě neznamená, že všemi fázemi v životě projdeme.

Já mám samozřejmě svůj ego-pocit hroznýho machra. To jo. Ale zdá se mi, že podobný vývoj je jednou ze zákonitostí lidského života. Zdá se mi také, že lidé se v různých fázích vývoje míjí. A to je to, co mám na mysli tím, co jsem psal v komentáři č. 16.


20
Kohy | 9. března 2010 | 20:33

Vaše foto Tomáši, včera mi co jsi psal v komentáři 16 přišlo logické. Dnes sem to i nacítil a otevírá se mi k tomu spousta nových souvislostí. Lidé se vzájemně ovlivňují a toto ovlivňování má mnoho podob. Může mě významně ovlivnit někdo koho náhodně potkám a přitom být nedočen člověkem kterého vídám denně. Určitě na to má vliv intenzita kontaktu, která nemusí být nutně určena časem. Určitě je také zásadní vnitřní nastavení a postoje k druhým. Zkrátka mezi lidmi dochází neustále k obrovskému množství různých interakcí a je pro mě složité až nemožné nahlédnout jejich důsledky pro sebe, natož pro ostatní.

Obklopit se lidmi, jež jsou pro nás podnětní a inspirují nás k bohatému životu je jistě cesta, která má smysl. Sám na sobě cítím, jak se díky lidem kolem sebe zabývám tématy, která mě rozvíjejí a jejichž uvědomování a naciťování mě činí šťastnějším. I díky tomuto blogu :+)

Obklopit se lidmi závislými je jistě hodně nebezpečné, a žádá si velkou spoustu energie a osobní stability takovou interakci ustát, a ani tak to nejspíš nelde udržet trvale. Rozhodně si ale nemyslím, že by bylo užitečné se takovými interakcím vyhýbat, i kdyby to bylo v našem světě možné. Energie vynaložená na kontakt s člověkem jež saje mi nepřijde ztracená, ale investovaná.

Další otázka je, jak dalece je člověk schopen ovlivnit s kým se bude v intenzivním kontaktu, a kam až zajít při realizaci této tužby. Mnohé samozřejmě člověk ovlivnit může, s mnohým je pak ale třeba se vypořádat. Odmítnu svou dceru protože se mi nelíbí její partner, přestože budu vědět, že čim víc bude s tím člověkem, tím víc bude jím? Ne.

Pokud bych byl ve své snaze, obklopit se jen skvělými lidmi, úspěšný, bylo by to dobře? Nemyslím, pokud takový vysilující vliv není dominantní, tak může být dle mého názoru ku prospěchu. Je však dobré to mít v rukách a snažit se být s lidmi -> " . . . kteří mohou pomoci, zainspirovat, lidí, kteří nastartují novou motivaci, smysl života, dodají energii, sílu . . . "


21
Kohy | 9. března 2010 | 20:48

Vaše foto šipka složená z < a dvou pomlček ukončí komentář, mohlo mi to dojít, protože právě tak se označují komentáře v programech, které nemají mít vliv na program.

Komentář tedy dokončím, bez šipky a omlouvám se za spamování schránek.

Poslední věta v komentáři 20 je z článku, díky za něj, i za inspirující úvahy. Tomáši, zase o něco víc rozumím tvým motivům. :+)


22
Tomáš | 12. března 2010 | 22:02

Vaše foto To, že jsme "tím s kým jsme" je téma. Být s lidmi, kteří mají stejné nebo podobné hodnoty je pro mě radost, splynutí, i když jsou to často lidé osobnostně úplně jiní. S takovými lidmi se podporujeme, vycházíme si vstříc, pomáháme si. Nemusíme si vyjasňovat základy či dělat kompromisy (nebo minimum). Můžeme být tím, kým jsme.

S lidmi, kteří si váží něčeho jiného je to často opak. Místo podpory je to zrazování a kritika. Místo spolupráce poměřování. Místo radosti starost. Asi má význam mít i takhle jiný lidi v životě. Nevím, nejsem si jistý. Ve velmi omezené míře, řekl bych já. Je to fajn pro kontrast, pro uvědomění si věcí, které by normálně nebyly vidět. Ale když jich je hodně (víc než 2 z 10ti) tak mě to unavuje, vyčerpává. Prostě vrána k vráně sedá. A tak si jako vrána sednu raději k vránám než k vrabcům nebo holubům.




Chci být informován/a: RSS | E-mail

Archív

Poslední komentáře

3.09.2010 03:54 | Robert Zelník
Jak funguje lidský mozek?
@Roman: Poklona. Úžasný príbeh. Ťažko môže toto precítiť niekto, kto to neprežil. To si, ...

3.09.2010 02:49 | Caroline
Furt dokola stejný píčoviny
Following my exploration, billions of persons all over the world get the loans at good creditors. Th ...

2.09.2010 22:10 | Roman Balu
Jak funguje lidský mozek?
No já jsem paf :-) To je bezva společnost tady. Pokud dovolíte, popíšu vám své rádoby "osví ...

2.09.2010 21:55 | Martina
Proč nejsme kreativní?
Děti jsou 2 dny ve šklole a mají hned po kreativitě. Jsou utahané a znechucené, protože jim 3 ...

2.09.2010 20:15 | Roman Balu
Prosím, buďme normální!
Nedávno jsem jedním dechem přečetl knihu Čtyři dohody, tajemství toltéků. Tento kmen mexick ...

2.09.2010 18:59 | Peto
Proč nejsme kreativní?
nepozerajte na porno !

2.09.2010 18:10 | amad2
Proč nejsme kreativní?
thx!

zapojte se

Nástěnka

http://www.facebook.com/gr oup.php?v=wall&ref=nf& amp;gid=206318648845

Komentáře
11.12.09

.. když zvolím "více komentářů", rozbalí se jich ca. 10, což někdy nestačí na s ...

-->

Sólotrip

Kdy jste nejvíce produktivní? Kdy jste nejvíce produktivní?

Přemýšleli jste o tom, který den v týdnu máte největší odpich? Kdy vám to jde ...


facebook